Η γονεικότητα σήμερα είναι πολυδιάστατη. Για να ανταποκριθούν οι γονείς στις ανάγκες των παιδιών τους, πρέπει να αναπτύξουν τις γνώσεις τους στην κατανόηση των αναπτυξιακών ορόσημων και κανόνων που βοηθούν στη διατήρηση της ψυχικής και σωματικής ασφάλειας των παιδιών. Ειδικότερα, το τελευταίο σχολικό έτος ήταν εξαιρετικά δύσκολο για την προσαρμογή των οικογενειών στα νέα δεδομένα διδασκαλίας, λόγω της πανδημίας COVID-19.
Σε πρόσφατη έρευνα αναφέρεται πως το 2020 - 2021 οι γονείς είχαν εμπλακεί σε περισσότερες καθημερινές δραστηριότητες με το παιδί τους και μάλιστα 1 στους 4 επηρεάστηκαν αρνητικά από τις αλλαγές στην απασχόληση (Homeschooling). Οι γονείς ανέφεραν υψηλά επίπεδα γενικευμένης αγχώδης διαταραχής στο καθημερινό τους πρόγραμμα. Τα υψηλά επίπεδα γονικής κατάθλιψης και γονικού άγχους έχουν επιπτώσεις στην ικανότητα τους να παρέχουν εκπαίδευση στο σπίτι.
Η επιστροφή στο μεταπανδημικό σχολικό περιβάλλον μπορεί να προκαλέσει δραματικές αλλαγές συμπεριφοράς καθώς είναι πιθανό να αυξήσει το άγχος αποχωρισμού. Η κοινωνική αποστασιοποίηση έχει προκαλέσει αναγκαστικά ισχυρότερους δεσμούς προσκόλλησης και νέες ρουτίνες που διαφέρουν, σε πολλές περιπτώσεις σε μεγάλο βαθμό, από τις προπανδημικές.
Για να εδραιωθεί ένα σωστό πρόγραμμα, με γερές βάσεις για την επιστροφή του παιδιού στο σχολείο προτείνονται οι παρακάτω μέθοδοι – λύσεις:
ΠΗΓΕΣ
Parenting Matters: Supporting Parents of Children Ages 0-8. National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine; Division of Behavioral and Social Sciences and Education; Board on Children, Youth, and Families; Committee on Supporting the Parents of Young Children; Breiner H, Ford M, Gadsden VL, editors. National Academies Press (US); 2016 Nov 21.
Parenting activities and the transition to home-based education during the COVID-19 pandemic. Lee et al. child and youth services review impact factor Journal. 2020
Achenbach T.M. University of Vermont Department of Psychiatry; Burlington, VT: 1992. Manual for the child behavior checklist